Imprezy

Przegląd piosenki obcojęzycznej

 5 maja odbył się w naszej szkole kolejny już Przegląd Piosenki Obcojęzycznej. W tym roku tylko dziewczęta postanowiły wziąć udział. Na scenie zaprezentowały się   Weronika Adamczyk, Ola Czajkowska, Martyna Koman w utworze ‚Cup song’, Hania Bronowicka w utworze ‚Clay’, Marysia Wiązek, Amelia Kuźniak w utworze ‚Alas’, Nicole Jarczewska w utworze ‚,S.O.S’, Ewa Pająk w utworze ‚Sofia’, Ala Ksiuk w utworze ‚All of me’, Lilla Zalewska, Agata Baran w utworze ‚Diamonds’, Natalia Derej w utworze ‚Alone’, W tym roku oprócz utworów w języku angielskim i francuskim, po raz pierwszy zaśpiewano piosenkę po hiszpańsku. Zarówno uczestnicy jak i publiczność dobrze się bawili. Obszerniejsza relacja w zakładce galeria.

Podsumowanie tygodnia z cyklu Europejski Tydzień Języków Obcych

p1020563p1020579

30 października podsumowaliśmy naszą tygodniową akcję pod hasłem Co wiem o krajach Unii Europejskiej. Na aulę zaprosiliśmy po 3 przedstawicieli z każdej piątej klasy, a byli to:

  • Emilka Tomczyk, Piotr Matysiak i Ksawery Zabilski z Va
  • Błażej Kuriata, Milena Sajna i Kacper Cymbalik z Vbp1020567
  • Maciej Adamczewski, Hubert Mleczko i Dawid Otto z Vc

Grupy musiały rozwiązać różnego rodzaju zadania: test wyboru, połączenie kraju ze stolicą, dopasowywanie skojarzeń do poszczególnych krajów na podstawie zdjęć lub listy wymienionych rzeczy itp. Wszystkie pytania oparte były o wiedzę dotyczącą geografii, kultury, języków, znanych osób, miejsc itp. Niektóre z pytań nie były łatwe, tym bardziej gratulujemy wiedzy i dziękujemy za świetną zabawę!!!!

Więcej zdjęć w zakładce Galeria.

Trzeci i czwarty dzień z cyklu Europejski Tydzień Języków Obcych

Simbol flag of european union

 

 

W trzecim dniu zabawy pytaniem konkursowym było Jakie kolory znajdują się na fladze Unii Europejskiej?

Prawidłowa odpowiedź to niebieski  i żółty.

Czwarty dzień miał najtrudniejsze pytanie, a mianowicie W jakim języku jest zwrot Buon giorno i co oznacza.

Odpowiedź to: język włoski i znaczenie zwrotu to Dzień dobry.

 

Drugi dzień z cyklu Europejski Tydzień Języków Obcychflaga

Kolejnym pytaniem skierowanym do piątoklasistów było pytanie o to kiedy Polska wstąpiła do Unii Europejskiej:

a) 1 maja 2015

b) 1 maja 2004

c) 1 maja 2010

Prawidłowa odpowiedź to…1 maj 2004. Gratuluję tym, którzy wiedzieli!!!

newsweek1szy dzień z cyklu Europejski Tydzień Języków Obcych

Dzisiaj uczniowie z klas piątych usłyszeli pierwsze z czterech pytań dotyczących europejskich krajów, języków, flag itd. Pytanie brzmiało:

Jaki jest najczęściej używany język na świecie?

a) chiński

b) angielski

c) hiszpański

Prawidłowa odpowiedź to angielski, aczkolwiek gdybyśmy pytanie przekształcili na: Jakim językiem posługuje się największa liczba ludzi na świecie? To odpowiedź byłaby już inna…jaka???

 

 

logo_europejski_dzien_jezykowEUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

europ-dzien-jezykow-obcych-2

 

 

Jak co roku 26 września obchodzimy Europejski Dzień Języków Obcych. Tego dnia w wielu szkołach uczniowie starają się w szczególny sposób zgłębić swoją wiedzę o europejskich krajach poprze udział w różnych konkursach, imprezach organizowanych w szkole. W naszej ósemce w tym roku cały ostatni tydzień września będzie pod znakiem Europejskiego Dnia Języków Obcych.

Thank You Word Cloud in different languages

Już od poniedziałku 26.09, przedstawiciele klasy VI b na jednej godzinie lekcyjnej odwiedzą klasy piąte i poproszą o odpowiedź na krótkie pytanie konkursowe dotyczące Europejskich krajów/języków itp. Każdy uczeń na karteczce udzieli odpowiedzi na pytanie, które codziennie będzie inne. Spośród poprawnych odpowiedzi wyłonieni zostaną reprezentanci klas piątych, którzy w piątek wezmą udział w podsumowaniu akcji i na szkolnej auli zespołowo będą musieli zmierzyć się z pytaniami z zakresu wiedzy o krajach i językach europejskich. Finał akcji wyłoni wśród klas piątych Mistrzów Wiedzy o Europie.

Kibicujemy i czekamy na rozwiązanie konkursu!!!

———————————————————————————————–

PRZEGLĄD PIOSENKI OBCOJĘZYCZNEJ

W maju uczniowie klas V i VI wzięli udział w Szkolnym SDC13229Przeglądzie Piosenki Obcojęzycznej. Usłyszeliśmy utwory w języku angielskim i francuskim. Uczniowie zachwycili pięknem swojego wykonania. W tym roku postanowiłam nie organizować tego wydarzenia w formie konkursu,a raczej przeglądu, ponieważ wszyscy uczestnicy wykonywali swoje utwory na bardzo wysokim poziomie. Myślę, że forma przeglądu, a nie konkursu również sprawiła, że uczniowie czuli się lepiej. Na koniec wszyscy wykonawcy wspólnie zaśpiewali utwór „Hallelujah” Leonarda Cohena. Do usłyszenia za rok!!!

Więcej zdjęć w zakładce Galeria


 

SAFER INTERNET DAY – już po…DSC_0416 (1)

9 lutego obchodziliśmy w szkole Dzień Bezpiecznego Internetu. Jako, że jest to inicjatywa międzynarodowa obchodziliśmy ten dzień również po angielsku. Klasa Vb wykonała prace plastyczne przedstawiające niebezpieczne sytuacje w wirtualnym świecie. Każda praca została skomentowana hasłem po angielsku i po polsku. Oprócz tego przygotowaliśmy również scenkę o dwóch dziewczynkach Dipsy i Popsy, które pokłóciły się i w odwecie jedna z nich postanowiła umieścić w Internecie kompromitujące zdjęcia tej drugiej. Scenki pokazują konsekwencje takiego działania, aż w końcu docieramy do happy end’u. Oby wszystkie podobne sytuacje kończyły się szczęśliwie!!!

DSC_0294 (1) DSC_0306 DSC_0347 (3) DSC_0391 (2) DSC_0400 (1) DSC_0408 (1) DSC_0401 (1)

———————————————————————————————

DZIEŃ BEZPIECZNEGO  INTERNETU (DBI)= SAFER INTERNET DAY (SID)

SID 1  9 lutego obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu. Nasza szkoła co roku prowadzi konkursy plastyczne, pogadanki itp. dotyczące bezpiecznego poruszania się w sieci. Jako, że jest to inicjatywa na skalę europejską w tym roku, po raz pierwszy, włączymy się do tej akcji …po angielsku. Klasa Vb weźmie udział w konkursie plastycznym dotyczącym bezpieczeństwa w sieci …po angielsku. Wykonane prace będzie można podziwiać na szkolnym korytarzu. 9 lutego zaś pokażemy na auli krótką scenkę obrazującą zagrożenia i konsekwencje płynące z nierozważnego korzystania z sieci.

Zapraszamy!

————————————————————————————————————————

20150924_103141EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

25 września odbył się w naszej szkole Europejski Dzień Języków Obcych. Każda klasa wytypowała swoich reprezentantów, którzy prezentowali w szkolnej auli państwo wcześniej wylosowane. Dzieci prezentowały samodzielnie wykonaną flagę, a także kilka słówek w języku ojczystym „swojego” państwa. Pokazy klas były uzupełniane prezentacją multimedialną przygotowaną przez nauczycielki jęz.angielskiego, z której można było dowiedzieć się podstawowych informacji, ciekawostek, obejrzeć charakterystyczne miejsca i mapkę z położeniem geograficznym kraju. Klasy były ubrane w barwy narodowe kraju,  a więc było bardzo kolorowo! Pełna relacja w zakładce Galeria.

—————————————————————————————————————————

300dzienjezykowJuż wkrótce, 26września, obchodzić będziemy Europejski Dzień Języków Obcych. Z tej okazji klasy 4-6 będą losowały jeden kraj europejski, a następnie zostaną poproszone o przygotowanie kilku rzeczy związanych z wylosowanym krajem. Będą to:

– wykonanie na lekcji wychowawczej dowolną techniką flagi tego państwa,

– przetłumaczenie z pomocą internetu kilku wyrażeń (proszę, dziękuję, przepraszam, do widzenia, cześć, nazwę kraju i kolory z flagi) w danym języku,

– a także ubranie się w kolorach symbolizujących dany kraj.

Każda klasa wybierze 3 przedstawicieli którzy 22 września tj.we wtorek na auli zaprezentują wylosowane kraje.

Zapraszam do zabawy!!!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s